Tinde van Andel houdt Clusiuslezing

Afbeelding tomaat van Georg Oellinger (1553)

Op 17 mei jongstleden heeft Tinde van Andel de eerste Clusiuslezing in samenwerking met de Vrienden van de Hortus gehouden. Ruim 200 belangstellenden hebben zich voor deze online lezing aangemeld en die daadwerkelijk bijgewoond.

John van Ruiten, voorzitter van de Stichting Vrienden van de Leidse Hortus, heette de belangstellenden welkom. De nieuwe voorzitter van de Clusiusstichting, Martine Mondt, sprak over de missie van de Clusiusstichting en introduceerde Prof. Dr Tinde van Andel. Het gesprek na afloop door John van Ruiten verliep aan de hand van de per chat gestelde vragen uit het publiek. De waardering voor deze aanstekelijke lezing bleek ook uit de vraag naar publicatie op de website van de Clusiusstichting en de website van de Hortus Leiden. Deze vraag is dan ook door Tinde van Andel én de beide Stichtingsbesturen direct positief beantwoord.

De link naar de online lezing https://youtu.be/Kvi4Zaz9jo0,